Προ του κινδύνου να περιέλθουν οι ΕΔ της χώρας σε καθεστώς πλήρους απαξίας μετά τις περικοπές που έχει επιβάλλει η τρόικα αλλά και την ουσιαστική ανατροπή όλων των εξοπλιστικών... προγραμματισμών βρίσκεται το ΥΠΕΘΑ. Αν και προγραμματισμός τυπικά υφίσταται –στο πλαίσιο των ΕΜΠΑΕ- εντούτοις αυτός έχει απολέσει κάθε πιθανότητα υλοποίησης και η μόνη χρησιμότητά του είναι να «κοσμεί» τα γραφεία των επιτελών.
Για τον κίνδυνο αυτό ουδείς δείχνει να ανησυχεί, ή έστω να έχει διατυπώσει κάποιες επιφυλάξεις. Σε 5 χρόνια από σήμερα στο Αιγαίο αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο αναμένεται να έχει διαμορφωθεί ένα πλήρως νέο καθεστώς, ένα καθεστώς όπου οι ελληνικές ΕΔ θα απουσιάζουν πλήρως. Ο ένοπλες δυνάμεις της Τουρκίας με ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα μπροστά στο οποίο ωχριά το όποιο αντίστοιχο ελληνικό θα έχει μετατραπεί σε μια ισχυρότατη πολεμική μηχανή, ικανή να επιβάλλει τα συμφέροντά της.
Το απόλυτα εξοργιστικό στοιχείο, είναι πως οι ίδιοι «καρεκλοκένταυροι» των Αθηνών που μιλούν τάχα για την αξιοποίηση των ελληνικών κοιτασμάτων που βρίσκονται μέσα στην εν δυνάμει ελληνική ΑΟΖ, δεν δίνουν «δεκάρα» για την ενίσχυση των ΕΔ.
Δεν ξέρουν, ή δεν έχουν αντιληφθεί ή εν τέλει δεν θέλουν να καταλάβουν πως δεν υπάρχει περίπτωση η Τουρκία να αφήσει την Ελλάδα να προχωρήσει στην εκμετάλλευση των κοιτασμάτων αυτών. Και πως θα το πράξει; Με την απειλή της στρατιωτικής βίας. Και πως θα απαντήσει η Αθήνα; Δεν θα απαντήσει...
Η ΠΑ και το ΠΝ είναι τα δύο Όπλα που επιφορτίζονται καθημερινά με την αναχαίτιση των τουρκικών επιδιώξεων σε Αιγαίο αλλά και ευρύτερα. Η ΠΑ βρίσκεται σήμερα σε μια κρίσιμη με αποφάσεις που θα έπρεπε να είχαν ληφθεί «εχθές» και όμως δεν διαφαίνεται πως θα ληφθούν ούτε καν «αύριο».
Πιο συγκεκριμένα τα μόνα αεροσκάφη που θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στο σημερινό εναέριο πεδίο μάχης, είναι τα 30 F-16Adv., τα 57 F-16 block 52+ και τα 25 Mir4age 2000-5. Από εκεί πέρα και σε ένα χρονικό ορίζοντα 5 ετών –όπου η τουρκική Αεροπορία θα διαθέτει τα πρώτα F-35- βασιλεύει το απόλυτο χάος. Μια σειρά τύπων όπως τα A-7E, τα F-4E AUP, τα RF-4E, τα F-16 block 30&50 αλλά και τα Mirage 2000EGM/BGM που θα είναι πλήρως ακατάλληλα για κάθε σύγχρονο σχεδιασμό επιχείρησης καθώς θα κλείνουν αρκετές δεκαετίες ζωής, η αποτρεπτική δύναμη της ΠΑ θα στηρίζεται σε 115 περίπου αεροσκάφη, χωρίς όμως ακόμη και αυτά να έχουν την ικανότητα να αντιμετωπίσουν την απειλή του F-35.
Με μια τουρκική Αεροπορία η οποία θα διαθέτει 176 αναβαθμισμένα F-16 και θα έχει αρχίσει να παραλαμβάνει τα πρώτα –από τα 100 συνολικά- F-35 τίποτα δεν μπορεί να εγγυηθεί πως η Ελλάδα θα μπορέσει να παρουσιάσει μια «αξιοπρεπή» αποτρεπτική δύναμη. Και από εκεί και πέρα και τα χειρότερα σενάρια είναι πλέον πιθανά.
Εκτός όμως από την ανυπαρξία εξοπλισμών το περιστατικό που συνέβη εχθές με την απώλεια των δύο εξωτερικών δεξαμενών από αεροσκάφος RF-4E αλλά και αυτά [που είχαν προηγηθεί με αεροσκάφη F-16 –προβλήματα στο σύστημα προσγείωσης- προβληματίζουν έντονα και για το επίπεδο συντήρησης σήμερα στην ΠΑ.
Μα ούτε και το ΠΝ βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση. Στο ΕΜΠΑΕ 2006-2010 προβλεπόταν για το 2020 μια οροφή 12 φρεγατών από τις οποίες όμως οι 6 θα ήταν νέας ναυπήγησης, οι 4 ΜΕΚΟ –που στο μεταξύ θα έπρεπε να είχαν αναβαθμιστεί – και οι 2 τύπου «S» και αυτές που θα είχαν τις δορυφορικές επικοινωνίες. Δυστυχώς όμως και αυτός ο σχεδιασμός έχει ανατραπεί πλήρως. Έτσι το 2020 θα βρει το ΠΝ όπως είναι… σήμερα. Χρειάζονται 7 χρόνια από τη στιγμή που θα δοθεί η παραγγελία για ένα σκάφος να παραδοθεί.
Με 9 φρεγάτες Standard –εκ των οποίων οι 6 έχουν υποστεί ένα περιορισμένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού- και 4 μη αναβαθμισμένες ΜΕΚΟ το 2020 το ΠΝ θα διαθέτει μόλις 10 φρεγάτες καθώς η απόσυρση των μη εκσυγχρονισμένων Standard θα έχει ολοκληρωθεί πριν το τέλος της δεκαετίας, με τα μόνα σύγχρονα σκάφη του να είναι το… ένα 214 και οι Super Vita!
Πως θα μπορέσει η Ελλάδα να εξασφαλίσει ναυτική προβολή «ισχύος» με 10 κύριες μονάδες από τις οποίες οι 4 ΜΕΚΟ θα είναι εντελώς παρωχημένες ενώ οι «S» που θα συμπληρώνουν σχεδόν 35 χρόνια ζωής θα αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα υποστήριξης;
Πως θα διεκδικήσει η Ελλάδα τα ζωτικά της συμφέροντα; Και όταν εννοούμε ζωτικά συμφέροντα εννοούμε «ζεστό χρήμα» στη μορφή των κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου. Δεν πρόκειται μόνο για το Αιγαίο αλλά για όλη την περιοχή που απορρέει από την χάραξη της ΑΟΖ συμπεριλαμβανομένης και της Μεγίστης.
Δυστυχώς τα παραπάνω κάποιοι σήμερα δεν τα λαμβάνουν καθόλου υπόψη. Ζώντας σε μια δική τους πραγματικότητα νομίζουν ότι μπορούν να υποθηκεύουν τις τύχες ενός ολόκληρου λαού με την απρονοησία που τους διακρίνει.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου