Πέμπτη 31 Μαΐου 2012

Λογισμικό ανίχνευσης συναισθημάτων αναπτύσσει το ΜΙΤ


Εδώ και χρόνια έχουν αναπτυχθεί λογισμικά αναγνώρισης προσώπων.Ερευνητές του ΜΙΤ προχωρούν στο επόμενο και ακόμη πιο εντυπωσιακό βήμα αναπτύσσοντας ένα λογισμικό που θα μπορεί, βλέποντας μια ανθρώπινη έκφραση, να εντοπίσει τα συναισθήματα που την «παράγουν».Το λογισμικό θα μπορεί να επεξεργάζεται τις αντιδράσεις των ανθρώπων σε διάφορα γεγονότα ή εκδηλώσεις και να γίνει πολύτιμο εργαλείο σε διαφημιστές ακόμη και σε δημοσκόπους.....

Όπως αναφέρει σχετικά το vima.gr, το λογισμικό... ξεπηδά από το περίφημο Media Lab του ΜΙΤ που αποτελεί ένα από τα βασικά κέντρα της σύγχρονης τεχνολογικής επανάστασης. Ειδικότερα αναπτύσσεται από ερευνητές του τμήματος Affective Computing Research Group το οποίο έχει ως στόχο να συνδέσει τα ανθρώπινα αισθήματα με την τεχνολογία των υπολογιστών.


 «Νιώθω ότι αυτή η τεχνολογία μπορεί να μας επιτρέψει να δώσουμε σε όλους τους ανθρώπους φωνή χωρίς να χρειάζεται να μιλήσουν, να ενισχύσουμε τη δύναμη του πλήθους» αναφέρει η Ράνα ελ Καλιούμπι, μέλος της ερευνητικής ομάδας που αναπτύσσει το λογισμικό. Οι ερευνητές το έχουν ονομάσει MindReader και, όπως υποστηρίζουν, όταν ολοκληρωθεί θα μπορεί να «μεταφράζει» τις εκφράσεις ενός προσώπου μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.  

Το λογισμικό εντοπίζει 22 σημεία γύρω από το στόμα, τα μάτια και τη μύτη καταγράφοντας τη μορφολογία (σχήμα, κίνηση, κ.λ.π.) των χαρακτηριστικών του προσώπου όταν αυτό εκφράζεται. Εχει «εκπαιδευτεί» ώστε να μπορεί να αναγνωρίζει μια ευρεία γκάμα συναισθημάτων όπως χαρά, λύπη, ενδιαφέρον, ανία, αηδία, περιφρόνηση κ.ά. Σύμφωνα μάλιστα με τους ερευνητές σε δοκιμές το λογισμικό αποδείχθηκε πιο ικανό από τους ανθρώπους στην αναγνώριση ορισμένων συναισθημάτων. Το MindReader εντόπισε πιο εύκολα από τους ανθρώπους που μετείχαν στα πειράματα αν ένα χαμόγελο ήταν προϊόν αληθινής χαράς και ευτυχίας ή αν ήταν «ψεύτικο». 

Είναι ευνόητο ότι η αποκρυπτογράφηση των συναισθημάτων μέσα από τις εκφράσεις μπορεί να αποτελέσει ένα καταπληκτικό εργαλείο για τον τομέα της διαφήμισης. Οι διαφημιστές θα είναι σε θέση να βλέπουν τις διαθέσεις των καταναλωτών απέναντι σε κάποιο προϊόν. Οι δημοσκόποι και οι αναλυτές της κοινής γνώμης θα μπορούν να γνωρίζουν τις πραγματικές διαθέσεις του κοινού που παρακολουθεί την ομιλία ενός πολιτικού «διαβάζοντας» τις εκφράσεις του.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει και τη «σκοτεινή της πλευρά» της αφού, καταφέρνοντας να διεισδύσει στην ψυχή των ανθρώπων, υπάρχει φόβος ότι μπορεί όχι απλώς να παραβιάσει, αλλά να καταργήσει τα προσωπικά δεδομένα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου