«Τη λεβεντιά να ΄χα λιγάκι, του Γιώργη του Καραισκάκη». Ξενοφών Φιλέρης
Θυμάστε τον γκρινιάρη από τα θρυλικά Στρουμφάκια που όλα «του την σπάγανε»; Έτσι απλά μπορούμε να χαρακτηρίσουμε την πνευματική ελίτ-αλήτ της χώρας και τα παρακλάδια της που δυστυχώς διαμορφώνουν την κοινή γνώμη…
Δεν λειτουργεί με κάποια θέση αλλά μόνο με την αντίθεση σε ότι ο λαός τιμά και συγκινείται. Προσπαθεί να παρουσιάσει ως εκσυγχρονιστικό και καινοτόμο ό,τι « τι σπάει στο λαικό σώμα». Πράγμα το οποίο δεν παύει να το διαλαλεί σαν άλλος γκρινιάρης: Μου την σπάει η ομοιογένεια του λαού σας, η ορθόδοξη παράδοσή του! Μου την σπάει το πάθος σας για ελευθερία, που γεμίζετε τις εκκλησιές το Πάσχα!Μου την σπάει που διατηρείται τα έθιμα σας σε πείσμα των καιρών!Μου την σπάτε γενικά ρε Έλληνες..Σιγά σιγά πρέπει να την κάνετε,αφού διαλύσουμε πρώτα την χώρα θα σας θεωρήσουμε μετά περιττό βάρος και θα σας στείλουμε στον αγύριστο…
Έτσι γίνεται και στο θεατρικό έργο της Λένα Κιτσοπούλου με τίτλο «Αθανάσιος Διάκος, η Επιστροφή». Εκεί ο Αθανάσιος Διάκος γυρίζει στο 2012 και βρίσκεται ως σουβλατζής! στο Ψυρρή.Το μόνο που κάνει είναι να είναι ένας αδιόρθωτος Ελληνάρας που να βρίζει και να βαρά τη γυναίκα του. Φυσικά ο απαραίτητος μετανάστης κάνει την εμφάνιση του που σεξουαλικά συνδέεται με την γυναίκα του και την αφήνει έγκυο. Τι άλλο μπορούσε να σκεφθεί η σκηνοθέτις για να δείξει την πλήρη απέχθεια προς το λαικό σώμα που για μια άλλη φορά παραμένει αδιόρθωτο και οπισθοδρομικό. Λες και οι ήρωες του ‘21 φταίνε που έχει διαλυθεί πλήρως η χώρα. Λες και η λειτουργία της Κυριακής μας έφταιξε που παίρνουμε 700 ευρώ και όχι αυτοί που διοικούσαν τη χώρα.
Αλλά ο καθένας ότι θέλει κάνει να είναι καλά η γυναίκα. Μην νομίζει όμως ότι παλεύει ενάντια σε σκοταδιστικά καθεστώτα. Ούτε την πυρίτιδα έχει ανακαλύψει ούτε την τυπογραφία. Την κυρίαρχη άποψη υπηρετεί που θέλει να ξεριζώσει ότι έχει μείνει ανέγγιχτο από την λαική μνήμη. Στην άρχουσα τάξη ανήκει,σε αυτούς που θα κριτίκαρε ο Μπονουέλ αν ζούσε. Αλλιώς δε θα έμπαινε στο Φεστιβάλ Αθηνών το έργο της επιδοτούμενο–να χαίρεται τις παραστάσεις του ο Κύριος Λούκος! Θα την ήθελα όμως να προκαλούσε παραπάνω !Να έβαζε τους ηθοποιούς να τρώνε στο σουβλατζίδικο Μ.Παρασκευή για να προσβάλλουν τον αδιόρθωτα θρησκόληπτο λαό. Μετά τα περιττώματα τους να τα καταθέτανε-αμάν πια με τα απαρχαιωμένα στεφάνια- στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Αυτό και αν ήταν σπάσιμο! Σίγουρα Θα είχε διπλή επιδότηση από το Φεστιβάλ Αθηνών!
Τα κατάφερε όμως έγινε διάσημη μέσω της κριτικής. Σαν το μουγγό του χωριού που έβαζε το βρακί του ανάποδα και τον προσέχαμε έστω και πρόσκαιρα. Τώρα ποιος είναι ο μουγγός που δέχεται ό,τι του πασσάρουν ας το ανακαλύψουμε κοιτώντας τον εαυτό μας στον καθρέφτη. Πώς θα σας φαινόταν αν ο Τζόρτζ Ουάσινγκτον ερχόταν στο σήμερα και έκλεβε σοκολάτες από το περίπτερο; ή ο Σιμόν Μπολιβάρ να είναι ο μανάβης της γειτονιάς που κλέβει στο ζύγι; Γίνεται ωρέ εκσυγχροληστές σε κάποια χώρα να χλευάζεις τους ήρωες της Εθνεγερσίας και να ..επιδοτείσαι από το κράτος; Αν ναι, θα σας πω έχετε δίκιο και καλά κάνετε που φέρνετε «νέα ρεύματα»..
Ευτυχώς όμως που υπάρχει αναντιστοιχία λαικού σώματος και διαμορφωτών της κοινής γνώμης. Το λαικό σώμα σε πείσμα των καιρών συνεχίζει να τηρεί τα ήθη και τα έθιμά του. Αυτό πρέπει να πράξουμε και εμείς..Βρείτε σημάδια αντίστασης!Κάτι άφθαρτο ανάμεσα στα φθαρτά. Τι πιο συμβολική πράξη αντίστασης την ώρα που παίζει η Τούρκικη υποκουλτούρα στην τηλεόραση κάποιος να διαβάζει Ελληνική λογοτεχνία.Αλλιώς στους καναπέδες μας! Ξεκινάει ο Σουλειμάν ο Μεγαλοπρεπής(ε ρε που φτάσαμε)…
Αλήθεια όταν θα μας σφάζουν στην σειρά μπορούμε να φωνάζουμε ή θα μας μαλώσει η τρόικα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου