Γιατί η Αριστερά δεν θέλει ιεροδιδασκάλους διορισμένους από το ελληνικό κράτος;
Αναδημοσιεύουμε σήμερα από τον «Αντιφωνητή» άλλο ένα εξαιρετικό κείμενο του κορυφαίου αγωνιστή του «πομακικού ζητήματος» και γενναίου πολεμίου της Άγκυρας και των οργάνων της στη Θράκη.Ένα κείμενο με το οποίο ένας μουσουλμάνος (που απλώς έχει την…ιδιορρυθμία να μην τα βλέπει όλα μέσα από…κόκκινα γυαλιά) αναρωτιέται επιτέλους για τα αυτονόητα – τα ίδια ακριβώς αυτονόητα που κάποιοι δήθεν προοδευτικοί αδυνατούν να αντιληφθούν μέσα στη βαθιά πνευματική αναπηρία της ελληνοφοβικής τους ιδεοληψίας…
Και ένα κείμενο που ολοκληρώνει όσα ο ίδιος ο Σεμπαεδήν έγραφε σ’ εκείνο το κείμενοπου σας παρουσιάσαμε στο «Προξενείο-Στοπ» πριν από λίγες ημέρες. Απολαύστε το – και το εννοούμε! Η ψηλάφηση, βλέπετε, της αλήθειας είναι πάντα μια υπόθεση άκρως απολαυστική…
του Σεμπαεδήν Καραχότζα
Όπως συνήθως συμβαίνει με τις παρεμβάσεις της πολιτείας σε θέματα που αφορούν τη Μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, έτσι έγινε και με την περιβόητη τροπολογία για τους ιεροδιδάσκαλους. Η οποία τελικά πέρασε από τη Βουλή έχοντας προκαλέσει πολλές, μεγάλες και ανεξήγητες κατά την άποψη μου αντιδράσεις ενώ τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα από κάθε άλλη φορά. Στην ουσία η τροπολογία αυτή προβλέπει τον διορισμό από το ελληνικό κράτος 240 ιεροδιδάσκαλων με σκοπό να διδάσκουν Κοράνι στα τεμένη και θρησκευτικά στα μουσουλμανόπαιδα των δημοσίων σχολείων όπου την ώρα των θρησκευτικών έχουν κενό. Έτσι οι μουσουλμάνοι γονείς που θέλουν το παιδί τους να φοιτήσει σε ελληνόφωνο δημοτικό σχολείο και από την άλλη σαφώς και θέλουν να γνωρίζει θρησκευτικά, αναγκάζονται να επιβαρύνουν τα παιδιά με τα απογευματινά φροντιστήρια θρησκευτικών που λειτουργούν στην πόλη μα και στα χωριά. Παρόλα αυτά, ειδικά οι αριστερές δυνάμεις έχουν αντιδράσει έντονα στην τροπολογία αυτή και πραγματικά θα ήθελα να μάθω με ποιο σκεπτικό και με ποια επιχειρήματα γίνονται όλες αυτές οι αντιδράσεις. Να υποθέσω πως δεν επιθυμούν να μάθουν τα θρησκευτικά τους τα μουσουλμανόπαιδα; Όχι, δεν το νομίζω, άλλωστε δεν έχουν και κανέναν σοβαρό λόγο να το επιδιώκουν αυτό. Άρα η επόμενη σκέψη μου είναι πως ναι μεν θέλουν να διδάσκονται τα θρησκευτικά τους τα μουσουλμανόπαιδα αλλά από ιεροδιδασκάλους που δεν θα είναι διορισμένοι από την ελληνική πολιτεία.
Η επόμενη λύση λοιπόν, και η μοναδική που απομένει, είναι οι ιεροδιδάσκαλοι αυτοί να μας έρχονται από την Τουρκία ή έστω ακόμα και ντόπιοι να είναι να επιλέγονται από τοτουρκικό Προξενείο και όσους συνεργάζονται με αυτό. Ακούω αρκετούς να λένε πως εδώ μιλάμε για ένα καθαρά μειονοτικό ζήτημα κι άρα θα πρέπει να αποφασίσει η ίδια η μειονότητα και θέλω να κάνω δυο ερωτήσεις.
Τα μειονοτικά ζητήματα δεν αφορούν και την ελληνική πολιτεία; Δεν μιλάμε για Έλληνες πολίτες, για τους οποίους όπως και για όλους τους υπόλοιπους αποφασίζει το ελληνικό κράτος;
Και δεύτερον, όταν λένε πως για τέτοια θέματα πρέπει να αποφασίζει η ίδια η μειονότητα τι ακριβώς εννοούν; Ποια μειονότητα να αποφασίσει; Οι μουσουλμάνοι συμπολίτες μας ή μήπως αυτοί οι δέκα άνθρωποι που εδώ και χρόνια αποφασίζουν για τη μειονότητα χωρίς τη μειονότητα; Κι επειδή θα μου πουν πως εδώ μιλάμε για δέκα μεν ανθρώπους αλλά εκλεγμένους από τους ίδιους τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας θα πρέπει μάλλον να τους θυμίσω τον τρόπο με τον οποίο έγινε η δήθεν εκλογή των ψευτομουφτήδων (για το θέμα έχω γράψει πολλές φορές και δεν θέλω να επαναληφθώ).
Δεν έχω καταλάβει ακόμα τι ακριβώς είναι αυτό για το οποίο πρέπει να αποφασίσει η μειονότητα, αλλά εγώ ξέρω πως αυτό που ενδιαφέρει τον κάθε μουσουλμάνο είναι να μάθει το παιδί του θρησκευτικά και ελάχιστα τον απασχολεί το αν θα είναι διορισμένος από το κράτος ή όχι ο ιεροδιδάσκαλος που θα το διδάξει. Προφανώς όλοι αυτοί οι αριστεροί, ως επί το πλείστον, κύκλοι που αντιδρούν στην τροπολογία αυτή ή δεν γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας των θρησκευτικών παρασχολείων, το ποιοι διδάσκουν εκεί και τι ακριβώς διδάσκουν στα παιδιά ή το γνωρίζουν και για κάποιον περίεργο λόγο τους εξυπηρετεί, τους αρέσει αυτό που γίνεται μέσα σε αυτά τα φροντιστήρια στα οποία είχα αναφερθεί στο προηγούμενο φύλλο.
Κάποιοι προβάλουν ως επιχείρημα το ότι οι ιεροδιδάσκαλοι που θα διοριστούν από το ελληνικό κράτος ενδεχομένως δεν
θα έχουν τα προσόντα εκείνα ώστε να διδάξουν σε σχολεία. Θα μπορούσα ως ένα σημείο να το δεχτώ αυτό το επιχείρημα διότι για να διδάξεις σε σχολείο χρειάζονται αρκετά προσόντα και δεν αρκεί η γνώση μόνο του αντικειμένου. Ωστόσο μπορώ κι εγώ να επικαλεστώ το ίδιο για τους μη διορισμένους από το κράτος ιεροδιδάσκαλους (οι οποίοι σύμφωνα με την Αριστερά είναι ικανοί και άξιοι να διδάξουν ακόμα και σε σχολεία;). Αλήθεια, μπορεί κανείς να μας αποδείξει πως οι μη διορισμένοι έχουν τα προσόντα να διδάξουν και δεν τα έχουν αυτοί που πρόκειται να διοριστούν από την ελληνική πολιτεία; Ο δεύτερος λόγος ακυρότητας του επιχειρήματος είναι επίσης απλός: η πρόοδος των μουσουλμανοπαίδων στα σχολεία δεν θα επηρεάζεται, αφού ο βαθμός των θρησκευτικών δεν θα μετράει στη συνολική επίδοσή τους.
Επίσης, αφού δεν είναι σωστό για κάποιους να διορίζονται από το ελληνικό κράτος οι ιεροδιδάσκαλοι σε σχολεία με μουσουλμάνους μαθητές, τότε μάλλον θα πιστεύουν πως δεν είναι σωστό και το να διορίζονται δάσκαλοι τουρκικής αλλά και ελληνικής γλώσσας τα μειονοτικά σχολεία. Και η μειονοτική εκπαίδευση άλλωστε ένα καθαρά μειονοτικό ζήτημα είναι, αφορά τη μειονότητα κι άρα θα έπρεπε να αποφασίζει για τους δασκάλους στα μειονοτικά σχολεία η ίδια η μειονότητα και όχι να τους διορίζει το ελληνικό κράτος. Ποια η διαφορά ανάμεσα στον διορισμό δασκάλων και στον διορισμό ιεροδιδασκάλων;
Μετά από πολλά χρόνια παρουσίας και δράσης πάνω σε μειονοτικά ζητήματα, ξέρω πολύ καλά πως και αυτή τη φορά πίσω από το δήθεν ενδιαφέρον ορισμένων για τους μουσουλμάνους της Θράκης κρύβονται πολλά και απίστευτα βρώμικα παιχνίδια, τα οποία ωστόσο θα πρέπει η ίδια η μειονότητα να αντιληφθεί κάποια στιγμή και να τα σταματήσει. Όσο η ίδια η μειονότητα δεν αντιδρά αυτά τα παιχνίδια θα εξακολουθούν να παίζονται στην πλάτη των μουσουλμάνων. Σε ότι αφορά στις αντιδράσεις των απλών πολιτών ως προς τη συγκεκριμένη τροπολογία, εκείνο που με στεναχωρεί δεν είναι οι ίδιες οι αντιδράσεις, αλλά η αιτία αυτών. Δυστυχώς κάποιοι, παρασυρόμενοι από τις αντιμνημονιακές τους πεποιθήσεις έχουν μπει σε μια διαδικασία ισοπέδωσης των πάντων, ακόμα και της μιας έστω σωστής κίνησης που κάνει αυτή η κυβέρνηση ανάμεσα στις άλλες εκατό λάθος κινήσεις. Είναι όμως άλλο πράγμα το Μνημόνιο, οι περικοπές, η φορολογία, η ανεργία που δίκαια προκαλούν την αγανάκτηση όλων μας κι άλλο πράγμα το θέμα με τους ιεροδιδάσκαλους. Θα πρέπει όμως κάποια στιγμή να μάθουμε να ξεχωρίζουμε τα πράγματα και να μην είμαστε της άποψης πως ό,τι και να κάνει μια μνημονιακή κυβέρνηση είναι λάθος. Εδώ μιλάμε για ένα πολύ, πολύ συγκεκριμένο ζήτημα και κατά την ταπεινή μου άποψη η συγκεκριμένη τροπολογία είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Επειδή όμως θέλω να είμαι σαφής σε όσα λέω, δεν θα βιαστώ να τη χαρακτηρίσω και αποτελεσματική γιατί πολύ απλά ακόμα δεν την έχουμε δει να εφαρμόζεται. Άρα λοιπόν μπορεί να μιλάμε για τροπολογία απόλυτα αποτελεσματική αλλά μπορεί και το αντίθετο: να αποδειχτεί δηλαδή ένα ακόμα φιάσκο. Θα το κρίνουμε όταν δούμε την τροπολογία να εφαρμόζεται και κυρίως όταν αρχίσουν να φαίνονται τα αποτελέσματα της. Κάποιοι άλλοι βέβαια, έχοντας προφανώς πολυετή προϋπηρεσία στο μαντείο των Δελφών, προβλέπουν ήδη πολλές ζημιές για τη μειονότητα. Αν και με στεναχωρεί, οφείλω να ομολογήσω πως εγώ τέτοιες μαντικές ικανότητες δεν έχω. Να είστε βέβαιοι πως αν αποδειχθεί πως είχα κάνει λάθος θα το παραδεχθώ δημοσίως. Αναρωτιέμαι όμως, όλοι αυτοί που βγάλαν τόσο γρήγορη καταδίκη, θα έχουν τη δύναμη να παραδεχτούν το λάθος τους στην περίπτωση που η τροπολογία αυτή αποδειχθεί σωστή; Η απάντηση δική σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου