Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

Ένα πλήρως Ελληνικό σχέδιο:«ΜΑΚΕΔΩΝ» - Η ελληνική απάντηση στον τουρκικό SOM

Aιώνιοι ανταγωνιστές - Ελλάδα και Τουρκία σχεδόν ταυτόχρονα συμμετέχουν σε έναν ανελέητο αγώνα δρόμου για να εξοπλίσουν την Πολεμική Αεροπορία και το Ναυτικό με πυραύλους κρουζ εγχώριας παραγωγής

Μετά την έναρξη της ανάπτυξης στην Τουρκία το 2009 του πυραύλου κρουζ SOM, το Γενικό Επιτελείο στην Αθήνα αποφάσισε να ξεκινήσει με το δικό του σχεδιασμό πυραύλου κρουζ που υπερβαίνει τα χαρακτηριστικά των επιδόσεων των τουρκικών πυραύλων.Το ελληνικό αναπτυξιακό πρότζεκτ ονομάστηκε: Ελληνική Εθνική Εταιρική Σχέση Πυραυλικών Συστημάτων. Το αποτέλεσμα του έργου θα πρέπει να είναι το βλήμα κρουζ HSC-1 «ΜΑΚΕΔΩΝ» (Hellenic Stand-off Cruise-1)…

Όροι του προγράμματος: Ένα πλήρως ελληνικό σχέδιο, όλα τα βασικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου να γίνουν στην Ελλάδα, ο πύραυλος να είναι διηχητικής ταχύτητας και με βεληνεκές τουλάχιστον 250 χιλιόμετρα, στη ναυτική έκδοση με βεληνεκές 800 χιλιομέτρων. Η ανάπτυξη ανατέθηκε στην εταιρία BSK Defense Α.Ε., η οποία έχει εμπειρία στην παραγωγή UAV.

Η εταιρεία προσπάθησε να χρησιμοποιήσει το σύστημα ελέγχου του UAV «ΥΠΕΡΙΩΝ», αλλά αναγκάστηκε να παραιτηθεί από αυτή την βάση, επειδή δεν έχει έναν κινητήρα που θα είναι σε θέση να συνδυάσει την διηχητική ταχύτητα του πυραύλου κρουζ με επαρκή αξιοπιστία και προπάντων χαμηλό λειτουργικό κόστος. Η ερευνητική ομάδα αποφάσισε να δημιουργήσει έναν νέο κινητήρα διπλής ροής VRJ 300 Orion ως πρωτότυπο για τον πύραυλο κρουζ, και ταυτόχρονα μια μελλοντική βάση για την περαιτέρω ανάπτυξη των UAV.

Η κατασκευή του νέου κινητήρα ξεκίνησε στις αρχές του 2008, και κατασκευάστηκαν περισσότερα από 60 πρωτότυπα. Λόγω της μεγάλης πολυπλοκότητας, ο εργολάβος προσέφυγε στην ελληνική εταιρεία Axon Engineering, η οποία είναι μία από τις καλύτερες στην Ελλάδα, ανέλαβε την παραγωγή των τμημάτων με περισσότερες σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές, καθώς και την πιστοποίηση των προϊόντων σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9100. Οι δοκιμές ολοκληρώθηκαν με επιτυχία το 2010. Η εταιρεία αυτή τη στιγμή εργάζεται για την τελειοποίηση του κινητήρα με μια ώθηση από 150 κιλά για το HSC-1 «ΜΑΚΕΔΩΝ». Αυτό θα επιτρέπει να ελίσσεται ο πύραυλος έως 15 g με ταχύτητα πάνω από 1100 χλμ/ώρα, με το σύστημα ψεκασμού καυσίμου να βελτιστοποιεί την καύση για την μέγιστη αξιοπιστία του κινητήρα.

Το ελληνικό αναπτυξιακό πρότζεκτ ονομάστηκε: Ελληνική Εθνική Εταιρικής Σχέση Πυραυλικών Συστημάτων. Το αποτέλεσμα του έργου θα πρέπει να είναι ένα βλήμα Κρουζ HSC-1 «ΜΑΚΕΔΩΝ» (Hellenic Stand-off Cruise-1).

Ο πύραυλος κρουζ θα είναι έτοιμος για παραγωγή το 2014, ανώτερος σε απόδοση του τουρκικού SOM. Στο έργο συμμετάσχουν μια μεγάλη σειρά ελληνικών εταιριών. Η προγραμματισμένη έναρξη της παραγωγής είναι το 2014. Το κόστος ενός αερομεταφερόμενου πυραύλου (HSC-1) υπολογίζεται σε 850.000 ευρώ, και η έξοδός του από την παραγωγή αναμένεται  το 4ο τρίμηνο του 2014. Το κόστος της ναυτικής έκδοσης  του πυραύλου (HSC-1N) υπολογίζεται σε 1.000.000 ευρώ, με την έξοδό από την παραγωγική διαδικασία να έχει προγραμματιστεί για το 4ο τρίμηνο του 2017.

Τον Απρίλιο του 2011, το περιοδικό «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ» ανέφερε ότι τρία χρόνια σκληρής δουλειάς ήταν μια πλήρης επιτυχία - ο αντίστοιχος ελληνικός Τύπος, είχε διαθέσιμες σειρές χλευασμού.

Ο πύραυλος κρουζ θα είναι έτοιμος για παραγωγή το 2014, ανώτερος σε απόδοση του τουρκικού SOM. Στο έργο συμμετάσχουν μια σειρά ελληνικών εταιριών. Η προγραμματισμένη έναρξη της παραγωγής είναι το 2014. Το κόστος ενός αερομεταφερόμενου πυραύλου HSC-1 (4,5 x 0,41 x 0,47 μέτρα, βάρος 1050 κιλά, ωφέλιμο βάρος 300 κιλών, ώθηση VRJ-1400A 1,95kN) υπολογίζεται σε 850.000 ευρώ, και η έξοδός του από την παραγωγή αναμένεται το 4ο τρίμηνο του 2014. Το κόστος της ναυτικής έκδοσης του πυραύλου HSC-1N (5,5 x 0,49 x 0,52, βάρος 1250 κιλά, ωφέλιμο βάρος 300 κιλών, ώθηση VRJ-1500A 5,1kN) για εκτοξευτήρα Mk41/57VLS υπολογίζεται σε 1.000.000 ευρώ, με την έξοδό από την παραγωγική διαδικασία να έχει προγραμματιστεί για το 4ο τρίμηνο του 2017.

http://greeknation.blogspot.it

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου