Blogger Widgets

Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

ΣΤΟ 1/3 ΤΟΥ ΑΡΧΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ: "Κλείνει" το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ-200ΗΝ με βαθύ "κούρεμα"

φρεγατα"Πακέτο" με το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των δυνατοτήτων (Εκσυγχρονισμός Μέσης Ζωής - ΕΜΖ) των 4 φρεγατών MEKO 200HN συμφωνήθηκε η λύση για την παραλαβή των τριών υποβρυχίων Type-214, όπως αναφέρουν απόλυτα αξιόπιστες πηγές από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Ένας εκσυγχρονισμός, πάντως που θα είναι πολύ χαμηλότερου κόστους από αυτό που είχε προϋπολογιστεί αρχικά.Συγκεκκριμένα αναφέρεται ότι από τα 400 εκατ. ευρώ που είναι ο τελευταίος προϋπολογισμός που εγκρίθηκε από το ΣΑΓΕ, δηλαδή 100 εκατ. ανά σκάφος, πλέον το πρόγραμμα θα περιοριστεί "το πολύ" σε 30 εκατ. ευρώ ανά σκάφος…

Ο λόγος; Πέρα από την δεδομένη οικονομική στενότητα "Να μην επαναλάβουμε το έγκλημα των φρεγατών "S", όπου δόθηκε ένα τεράστιο ποσό για την βελτίωση απλά των αισθητήρων χωρίς να υπάρξει η παραμικρή προσθήκη στον οπλισμό του σκάφους", σημείωνε πηγή του ΓΕΝ στο defencenet.gr.

Να σημειώσουμε ότι ακόμα μέχρι και σήμερα οι φρεγάτες "S" σε ότι αφορά την αντιαεροπορική τους προστασία, βασίζονται στο βλήμα RIM-7M Sea Sparrow της δεκαετίας του '80 με ακτίνα δράσης το πολύ 16 χλμ.!

Πόσες ελπίδες επιβίωσης να έχει ένα τέτοιο σκάφος με δεδομένη την ύπαρξη μιας πλειάδας stand-off (δηλαδή θα εκτοξευθούν πολύ μακρύτερα από τα 16 χλμ.) όπλων αέρος-επιφανείας στο τουρκικό οπλοστάσιο;

Τουλάχιστον για τις ΜΕΚΟ-200ΗΝ ήδη έχει δαπανηθεί κάποιο ποσό για την αναβάθμιση του Συστήματος Κατακόρυφης Εκτόξευσης Κατευθυνόμενων Βλημάτων (GMVLS) Mk48 Mod2 (από τεχνικό προσωπικό του ΠΝ) ώστε να μπορεί να βάλλει το εξελιγμένο σύστημα Sea Sparrow (ESSM).

Πληροφορίες από το ΓΕΝ αναφέρουν ότι σύντομα ο ESSM θα μπορεί να εγκατασταθεί και να επιχειρήσει και από τις φρεγάτες "S"...

Το πρόγραμμα ΕΜΖ των ΜΕΚΟ-200ΗΝ θα αφορά βασικές εργασίες όπως

-γενική επιθεώρηση, επισκευή και συντήρηση των προωστηρίων σκευών και βοηθητικών μηχανημάτων,

-γενική επισκευή και αναβάθμιση των Εγγύς Οπλικών Συστημάτων (CIWS) Mk15 Phalanx Block 1 Baseline 1 σε Phalanx Διαμόρφωσης Επιφανείας (PSuM) Block 1Β (εδώ να δώσουμε και την είδηση ότ το Phalanx θα αποτελέσει το CIWS και στις καινούριες FΡΕΜΜ), εγκατάσταση ολοκληρωµένου Συστήματος Ηλεκτρονικού Πολέµου µε δυνατότητες ESM, ELINT και ECM, ολοκληρωµένο στο σύστηµα διαχείρισης µάχης του πλοίου, καθώς και ολοκλήρωση στο σύστηµα διαχείρισης µάχης του πλοίου της συσκευής υποκλοπών επίγειων επικοινωνιών/ραδιογωνιοµέτρησης (COMMINT/DF),

-εγκατάσταση συσκευής IFF, µε δυνατότητα λειτουργίας σε modes 1, 2, 3/A, S και 5, ολοκληρωµένο στο σύστηµα διαχείρισης µάχης του πλοίου,

-εγκατάσταση δέκτη προειδοποίησης από στοχοποίηση µε καταδείκτη όπλου Laser (Laser Warning Receiver) ολοκληρωµένο στο σύστηµα διαχείρισης µάχης του πλοίου καθώς και προσθήκη αντίστοιχων αντιµέτρων, µιας και τα κατευθυνόµενα µε Laser οπλικά συστήµατα είναι πλέον συνηθισµένα (π.χ. Κ/Β Hellfire, βόµβες LGB κλπ.),

-εγκατάσταση αυτοµατοποιηµένου συστήματος ελέγχου και εκτόξευσης αναλώσιµων αντιµέτρων (βοµβίδες αεροφύλλων, θερµοβολίδων IR).

- Αντικατάσταση συστήµατος παρακολούθησης και ελέγχου προωστηρίου εγκαταστάσεως NAUTOS µε άλλο σύγχρονης τεχνολογίας που θα έχει και δυνατότητες εκπαίδευσης προσωπικού ή αναβάθμιση του συστήματος NAUTOS databus µε νέους αισθητήρες καθώς και αναβάθµιση των σταθµών ελέγχου εντός του Κέντρου Ελέγχου Προώσεως – Ενέργειας (MCR) µε νέες κονσόλες και λογισµικό.

- Εγκατάσταση συστήµατος παρακολούθησης των χώρων προώσεως µέσω κυκλώµατος CCTV καθώς και µέσω καµερών, που θα συνεργάζονται µε το NAUTOS (ή το αυτόµατο σύστηµα που θα το αντικαταστήσει).

- Αναβάθμιση του 3D ραντάρ ένδειξης στόχων MW 08 και αναβάθμιση των ραντάρ ιχνηλάτησης και καταύγασης STIR 1.8, ή αντικατάσταση από STIR 1.2 με πομπούς στερεάς κατάστασης (και οι 2 εναλλακτικές επιλογές αξιοποιούν τις προηγμένες τεχνικές καθοδήγησης TSG2 και TSG0 των βλημάτων ESSM)

- Αντικατάσταση του VDS (Variable Depth Sonar) με ένα χαµηλών συχνοτήτων ελαφρύ VDS που να µπορεί να λειτουργήσει σε πολυστατικό (multi-static) συνδυασµό µε τα υπάρχοντα βυθιζόµενα σόναρ τύπου HELRAS, που φέρουν τα ελικόπτερα S-70B Aegean Hawk του ΠΝ

- Εγκατάσταση συστήματος ∆ιοικήσεως και Ελέγχου MCCIS ή νεότερης έκδοσης των Νατοϊκών συστηµάτων Ελέγχου-∆ιοίκησης και Πληροφοριών, συνδεµένο µε το σύστηµα διαχείρισης µάχης

- Ολοκλήρωση Συστήματος Εξωτερικών Επικοινωνιών µε το οποίο θα διεκπεραιώνονται ασφαλώς, αξιόπιστα και έγκαιρα σήµατα σε κάθε εφαρµόσιµη µορφή όπως φωνή, video, mail, chat, δεδοµένα, κείµενο και RATT

- Σύστηµα δορυφορικών επικοινωνιών συµβατό µε το πρόγραµµα ΝΑΤΟ SATCOM post 2000.

Υπό εξέταση είναι η εγκατάσταση του Συστήματος Διαχείρισης Μάχης (CMS) TACTICOS και του τρισδιάστατου (3D) ραντάρ SMART-S Mk2 μέσης/μακράς εμβέλειας. Κάποιες από τις παραπάνω εργασίες (όχι αυτές που αφορούν το προωστικό σκεύος του οποίου η αναβάθμιση θεωρείται "εκ των ουκ άνευ") μπορεί να "κοπούν" προκειμένου να "χωρέσει" το TACTOCOS και το νέο ραντάρ.

Γενικά το πρόγραμμα δεν θα ξεπεράσει τα 120-140 εκατ. ευρώ, ποσό που θεωρείται υπεραρκετό στην παρούσα φάση για την αναβάθμιση των MEKO-200HN. "Πιλότος" του προγράμματος, τουλάχιστον σε ότι αφορά τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν θα είναι το πρόγραμμα αναβάθμισης των αυστραλιανών MEKO-200HN.

Το πρόγραμμα αναμένεται να υπογραφεί το αργότερο μέχρι τα τέλη του χρόνου, αν δεν υπάρξουν απρόβλεπτες καταστάσεις σε πολιτικό επίπεδο.

Οι ελληνικές MEKO 200 HN ανήκουν στην τρίτη γενιά (mod 3) πλοίων τύπου MEKO στην οποία αξιοποιούνται πληρέστερα οι προοπτικές της εγκατάστασης οπλικών και ηλεκτρονικών συστημάτων σε FE (Funktions Einheits: Λειτουργικές Μονάδες), ενώ βελτιώνονται σημαντικά οι ικανότητες επιβίωσης μετά από πλήγματα, αφού (σε σύγκριση με την κλάση YAVUZ του TN) οι διαστάσεις και το εκτόπισμα των φρεγατών τύπου MEKO Mod3 αυξήθηκαν σημαντικά εξασφαλίζοντας αύξηση του εσωτερικού όγκου και της επιφάνειας καταστρωμάτων, καθώς και βελτίωση της συμπεριφοράς διατοίχισης και της ευστάθειας μετά από πλήγματα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Next previous home